Artistieke vormgeving
Kerntaak | Versterken |
Competenties | -Bespreekt met de mantelzorger hoe het te voorkomen is dat hij in een isolement raakt. |
Onderwerp | Artistieke vormgeving |
Werkvorm | Reflecteren |
Samenstelling | Individueel |
Tijd | 45 minuten |
Niveau | MBO |
- Bekijk de video: ‘Ontmoetingsgroep voor jonge mantelzorgers’ en wees vooral gericht op Nouzha.
- Aan het begin van de video zie je dat ze vooral goed luistert naar de andere jonge mantelzorgers in de groep. Ze geeft complimenten. Wat denk je dat er door haar heen gaat aan het begin van de video?
- Denk je dat Nouzha zich verbindt aan de groep? Zo ja, hoe zie je dat? Zo nee, wat zou haar kunnen tegenhouden?
Deze video is gemaakt om te illustreren hoe een artistieke vormgeving eruit kan zien. Hier nogmaals (zie instructievideo) de tekst over dit niveau van vormgeven:
In artistieke vormgeving gaat het om een individuele expressie. Wat je doet en maakt is uniek. Je bent op zoek naar vormen en materialen die horen bij de unieke expressie. Deze vormgeving is het meest kunstzinnig van alle. Je kunt er ook een gesprek over voeren waarin je uitlegt wat precies je bedoeling was.
4. Er zijn in de video enkele momenten dat Nouzha zelf kon vormgeven. Waar zag je dat precies? Denk aan de wandeling in het natuurgebied en aan de situatie rond de tafel in het restaurant.
5.Vind je dit artistieke vormgeving? Geef je argumenten.
6. Aan het einde van de video, als alle andere mantelzorgers weg zijn, vraagt Nouzha om aandacht van de begeleider. Neem als uitgangspunt dat Nouzha een mantelzorger is die ook studeert en werk heeft. Wat zou de vraag van Nouzha kunnen zijn? Je mag je fantasie erop loslaten.