NAH en ouderschap
Kerntaak | Versterken |
Competenties | -Ondersteunt het denken over het invulling geven aan de vernieuwde relatie(s). |
Onderwerp | NAH en ouderschap |
Werkvorm | Toepassen |
Samenstelling | Individueel |
Tijd | 30 minuten |
Niveau | HBO |
In het boek ‘Een lepel in de soep’ (Van Dam, 2017), kun je verschillende verhalen lezen van mensen met NAH die een gezin hebben. Op de site verdermethersenletsel.nl staan links naar ervaringsverhalen.
Jan-Willem (in: Van Dam, 2017), vertelt dat hij weinig thuis is geweest toen zijn kinderen jong waren vanwege zijn revalidatie.
- Schrijf op, vanuit tenminste 3 andere ervaringsverhalen, hoe de relatie tussen een ouder en zijn/haar kinderen kan veranderen vanwege het hersenletsel.
Jan-Willem (in: Van Dam, 2017), werkt met behulp van een systeembegeleider aan zijn vaderrol. Hij onderneemt nu diverse activiteiten met zijn kinderen om in deze rol te groeien.
2. Stel je voor dat jou gevraagd wordt om mee te denken met een gezin waarvan één van de ouders hersenletsel heeft. Hoe denk je dat de ouder met hersenletsel zich ouder kan voelen en het kind kind? Welke activiteiten zijn daarvoor (bijvoorbeeld) geschikt?
bron: verdermethersenletsel.nl