E-learning Informelezorg

Ondersteunen en versterken van het sociale netwerk

Bulsink, D., & Gruijter, M. d. (2013). Vriendschap opent een nieuwe wereld. Utrecht: Verweij Joker Instituut.

Egberts, C. (2015). Ouders op hun plek. Amersfoort: Agiel.

Embregts, P. (2011). Wat vinden ouders van mensen met een ernstige verstandelijke beperking en gedragsproblemen belangrijk in de begeleiding van hun kind. Nijmegen: HAN, lectoraat; zorg voor mensen met een verstandelijke beperking.

Gijzel, S. v. (2015). Heeft u een momentje? Utrecht: Wmowerkplaats Utrecht.

Kal, D., Post, R., & Scholtens, G. (2012). Meedoen gaat niet vanzelf; kwartiermaken in theorie en praktijk. Amsterdam: Tobi Vroegh.

Karbouniaris, S., & Gijzel, S. v. (2016). Participatie van mensen met psychische kwetsbaarheid en verstandelijke beperkingen; Wijk en Participatie als goede praktijk. In J. P. Wilken, & A.-M. v. Bergen, Handboek werken in de wijk (pp. 259-264). Amsterdam: SWP.

Knevel, J., & Wilken, J. P. (2016). Zo werk je inclusiegericht; Het recht op meedoen en meetellen. Sozio, 21(2), 20-23.

Rot, E. (2013). Balans in Beeld. Utrecht: http://www.kennispleingehandicaptensector.nl/docs/producten/Balans-in-Beeld-Handreiking.pdf.

Scholten, C. (2013). Zorg beter voor vrijwilligers. Utrecht: Vilans.

Scholten, C. (2016). Grenzen verkennen. Utrecht: Vilans.