E-learning Informele Zorg

De opdrachten

Primair vormgeven

HBO | Primair vormgeven | Tweetal | 45 minuten

Bekijk de video:  ‘Jessie’s verjaardag’ Bestudeer met name het gedrag van de man. Hij heeft een traumatisch hersenletsel als gevolg van een fietsongeluk. Welke initiatieven komen vanuit hemzelf? In welk gedrag is dat te herkennen? Noem minimaal 5 momenten (in de video) waarin hij initiatief neemt.   3. Lees nu (zie ook instructievideo) wat primaire […]

start

Primair vormgeven

MBO | Primair vormgeven | Tweetal | 45 minuten

Bekijk de video:  Jessie’s verjaardag’ Bestudeer met name het gedrag van de man. Hij heeft een traumatisch hersenletsel als gevolg van een fietsongeluk. Welke initiatieven komen vanuit hemzelf? Noem minmaal 3 situaties waarin hij initiatief neemt. Lees nu eens terug (zie instructievideo) wat primaire vormgeving betekent. ‘In Primaire vormgeving gaat het om een heel basaal […]

start

De inventieve mantelzorger

HBO | De inventieve mantelzorger | Individueel | 60 minuten

Bekijk de video: ‘Jessie’s verjaardag’. Let daarbij vooral op de positie van de mantelzorger. Wanneer je de video bekeken hebt vul je onderstaand schema in. In de linker kolom zie je over welke scene je gaat nadenken; in de tweede kolom schrijf je op welke gedrag je feitelijk bij de mantelzorger gezien hebt en in de […]

start

De inventieve mantelzorger

MBO | De inventieve mantelzorger | Individueel | 60 minuten

Bekijk de video:  ‘Jessie’s verjaardag’ Let daarbij vooral op de positie van de mantelzorger. 2. Wanneer je de video bekeken hebt vul je onderstaand schema in. In kolom 1 zie je over welke scene je gaat nadenken; in de tweede kolom schrijf je op welke gedrag je feitelijk bij de mantelzorger gezien hebt en in de […]

start

De stille kracht

HBO | De stille kracht | Individueel | 60 minuten

Bekijk de video: ‘Ontmoetingsgroep voor jonge mantelzorgers’ helemaal en let daarbij met name op de scènes waar Nouzha in beeld is. Wat valt je op aan haar gedrag? Denk je dat Nouzha een ervaringsdeskundige is? Kijk op: ‘de Ervaringsdeskundige’ Denk je dat Nouzha kan spelen? Beargumenteer je antwoord. Aan het einde van de video zie je […]

start

De stille kracht

MBO | De stille kracht | Individueel | 60 minuten

Ga naar de video ‘Ontmoetingsgroep voor jonge mantelzorgers’ . Bekijk de video helemaal. Bekijk daarna de video nogmaals maar dan alleen de scene waarin Nouzha in beeld is. Wat valt je op aan haar gedrag? Denk je dat ze zich verbindt? Bedenk bij je antwoord (ja of nee) waardoor en in welke scene dat herkenbaar […]

start

Artistieke vormgeving

HBO | Artistieke vormgeving | Individueel | 60 minuten

Bekijk de video:  ‘Ontmoetingsgroep voor jonge mantelzorgers’ en wees vooral gericht op Nouzha. Aan het begin van de video zie je dat ze vooral goed luistert naar de andere jonge mantelzorgers in de groep. Ze geeft complimenten. 2. Als je dit koppelt aan een positie in de Roos van Leary, welke positie denk je dat […]

start

Artistieke vormgeving

MBO | Artistieke vormgeving | Individueel | 45 minuten

Bekijk de video: ‘Ontmoetingsgroep voor jonge mantelzorgers’  en wees vooral gericht op Nouzha. Aan het begin van de video zie je dat ze vooral goed luistert naar de andere jonge mantelzorgers in de groep. Ze geeft complimenten. Wat denk je dat er door haar heen gaat aan het begin van de video? Denk je dat […]

start

Doorverwijzen naar gespecialiseerde hulp

HBO | Doorverwijzen naar gespecialiseerde hulp | Drietal | 45 minuten

1. Bekijk de video: ‘Ontmoetingsgroep voor jonge mantelzorgers’, vanaf het gedeelte dat een van de mantelzorgers een eikel pakt aan de voet van de boom. Bekijk het gedeelte t/m dat de groep weer doorloopt. 2. Beschjf precies, dat wil zeggen in gedragstermen, wat je ziet en hoort. Kijk goed naar het gezicht van de mantelzorger. […]

start

Doorverwijzen naar gespecialiseerde hulp

MBO | Doorverwijzen naar gespecialiseerde hulp | Drietal | 45 minuten

Bekijk de video: ‘Ontmoetingsgroep voor jonge mantelzorgers’ Bekijk de video opnieuw vanaf het gedeelte dat een van de mantelzorgers een eikel pakt aan de voet van de boom. Bekijk het  gedeelte t/m dat de groep weer doorloopt. Beschrijf precies, dat wil zeggen in gedragstermen, en ieder van het drietal voor zichzelf, wat je ziet en […]

start